Semester med semester!

Igår var jag och en norsk au pair på Penguin Island. En vääldigt liten ö med gångavstånd från fastlandet. Ja gångavstånd, om tidvattnet är i rätt läge så kan man gå på en liten sanddyn som sträcker sig till ön :) Jag hade velat prova det! Påminner mig lite om en av Landet för länge sedan filmerna, där dom gick över en lång klippgång (?) till en ö. Hihi känner mig som ett barn igen när jag tänker på det :D I vilket fall så gick vi runt hela ön på 1 timme, och vi hann ändå ta kort på allt möjligt och undersöka alla grottor och rev.
 
Och för er som trodde att jag glömt er, nej det har jag inte. Jag har bara inte haft något livsförändrande att skriva om.. Vi har packat i flera dagar, inhandlat lite grejer och packat lite mer. JO! Min gamla cykel hade dåliga bromsar, så Sarah och Gary köpt en helt ny åt mig (say whaaat)! En asgrym och jättehärlig cykel. Men.. det är punka elr nåt på den, så jag kan inte använda den förrän vi har tagit den till affären och fixat den, suck!
 
Idag har jag och Sarah städat hela dagen, jag har även fått packat alla dom sista grejerna. Imorn ska vi ju upp tidigt, cirkus 4am, för att åka på semester till Exmouth. Vi kommer stanna första natten i Carnarvon, det tar ungefär 10h utan stopp att åka dit! På lördag ska vi åka dom sista 2-3h till Exmouth. Det kommer bli awesome! Jag ska dyka med valhajar!! Vi kommer ta med oss båten så att vi kan snorkla och göra massa roliga grejer :D
 
Jag ska även ge er en heads up! Efersom jag kommer vara på semester och inte vet när var hur jag kommer ha internet, så kan det dröja innan nästa uppdatering kommer (jaja dom dröjer alltid, men nu har jag varnat er!)
 
 
 
Tidigare denna veckan
 
Rusty och Kael
 
Rusty, Kael och kängru

Kommentarer
Jan Lindberg säger:

Du har faktiskt varit på en sån ö en gång när du var väldigt liten... Mount st Michael i Cornwall på Englands sydvästra udde. Man kan bara gå dit ut när det är ebb och passar man inte tiden tillbaka får man vänta flera timmar. Du får väl åka dit nån gång och jämföra :)

Svar: Ja absolut det får jag göra! Hade vart häftigt att gå på ett sånt ställe! Men påminde mig lite om en av Vi fem filmerna, där dom går i grottor breve havet och nästan drunkar pga tidvattnet :P
Emma Lindberg

2013-04-11 | 16:01:18
Ingegerd säger:

Men så roligt du verkar ha down under!! Jag tror att mamma o pappa börjar vara avundsjuka : )
Nu börjar det äntligen bli lite snösmältning här, nu är jag less på snön o vill komma ut till rabatterna och se hur allting klarat sej, jag är ju lika nördig som mamma : )
Hoppas du får en trevlig semester, jag ser fram emot bilder sedan ; ) kram från oss båda

Svar: Jag tror dom har vart avis ett tag faktiskt ;) Och jag kan deffenitivt förstå dom, vi gör roliga saker hela tiden! :)Så skönt att det börjar bli lite varmare, jag vet ju hur det kliar i fingrarna på er ;)
Jag har haft en underbar semester! Har upplevt en massa olika saker och klappat både hajar och en dugong ;) Kramis och hälsa
Emma Lindberg

2013-04-11 | 17:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback