Laid back aussie lifestyle

Har varit ute och letat krabbor idag, första gången för mig. Vi var på Estuary sidan och där finns bara massa sjögräs och stenfiskar (?) med vassa horn som man kan trampa på.. Vi hade gamla gympadojjor på oss (dock går inte snabbare att gå i vattnet för att man har joggingskor på). Trots min skräck för sjögräs, läskiga fiskar och vattenodjur så överraskade jag mig själv genom att slänga mig i vattnet och fånga första bästa krabban! Den var dock inte stor nog, men fortfarande! Det var svårare än vad jag trodde det skulle vara och krabborna är sjuk snabba! Roligt hade vi i alla fall, alla skrek och slängde sig efter krabborna. Jag fick till och med hålla en, även fast jag var lite rädd att den skulle nypa mig.. en av krabborna förra veckan hade tydligen gjort ett fett jack i Rusty's finger!!
 
Vi tog med krabborna till stranden efteråt och skulle koka dom. Gary frågade om det kunde vara deras "laid back" rykte? Chilla på stranden, äta krabba, bada i havet och sen bara sola och må gott, yes! Dock gick det inte så bra med krabborna, när det är två män som ska fixa i ordning allt och packa grejer man behöver, då kan man inte vänta sig annat än att saker glöms. Vi hade det härligt i vilket fall och fick lite grillad korv med feta korvbröd...
 
 
 

Kommentarer
Irene säger:

Haha, sååå härligt "laid back style"! Lite annat fiske än vad du är van vid ;-) Vilka ljuvliga dagar, nästan konstigt att se såna somriga bilder då man själv börjar vara glad över att gå ut mitt på dagen med bara en tjock tröja ;-) Så då blev det ingen krabba till lunch då? Kramar

Svar: jaa det är så härligt! känns underbart att kunna gå runt i shorts och linne. nej vattnet hann aldrig börja koka, gasvärmaren slocknade hela tiden... kram
Emma Lindberg

2013-04-02 | 11:13:54
Ingegerd säger:

Vilken tur att ni hade korv med er!!!
du är modig som vågade ta i en krabba, det skulle inte jag våga : )
Jag har tittat på film o Allan tittar på hockey, det är bra att ha ett eget TV-rum : )

2013-04-04 | 21:07:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback