IKEA

Idag har jag varit på... wait for it..... IKEA! Vem kunde gissa det? Var det titeln eller mitt svenska ursprung?Jag började i alla fall min resa mot Stirling med bokserien jag för tillfället är addicted to. I Esplanade fick jag byta från tåg till en ersättningsbuss (tog sjukt lång tid att hitta rätt och krävde hjälp av en man som nu vet allt om kollektivtrafiken i WA). Bussen gick till Leederville där jag fick hoppa på tåget för att åka 2 hållplatser..... Sara och en tysk au pair, Jenny, hämtade mig i Stirling där jag fick squeeza min lilla rump med 2 barnstolar. Vi åkte till Scarborough och det var otroligt härligt i vattnet, dessutom fick jag solat med solkräm, känner mig duktig!Vi kom i alla fall fram till att vi ville åka till IKEA, vilket är första gången för mig sen jag kom till the land down under. Jag lärde en av kvinnorna i kassan hur man säger hej då [hay doe].
 

Kommentarer
Ingegerd Boström säger:

Är det ett aprilskämt eller? (IKEA) : )
det ser så ljuvligt ut badstranden, jag vill också bada!!
Här får vi nöja oss med att sitta på altanen o sola, men det är ju inte dumt heller.
I morgon är det dags för jobb igen men veckorna gå fort så snart är det helg igen. : )
Söta barn du har hand om, hoppas dom är lika trevliga som dom ser ut. Kram Ingegerd

Svar: Haha det kunde vart ett aprilskämt, men faktiskt inte! Dom hade massa skyltar med svensk text och engelsk översättning, lite roligt.Det är så skönt att kunna gå omkring i bara shorts och linne! Saknar inte kylan det minsta ;)
Dagarna här går superfort! Känns som att jag knappt hinner vakna innan det är läggdags igen, haha. Men vi har skoj och jag får göra så mycket annorlunda och roliga grejer! Pojkarna är söta och snälla ena minuten och nästa är man bara så trött på dom. Precis så som det brukar vara med barn. Men jag har ju fått ett jobb nu, så jag kan få en paus från familjen lite då och då, haha. Hälsa morbror Allan! Kram
Emma Lindberg

2013-04-01 | 16:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback